Σελίδες

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Αυτομυητική

Προοσπαθόντας να χαρακτηρίσουμε την μέθοδο με την οποία ο σημερινός στοχαστής προσπαθεί να πετύχει έστω εν μέρη,όσα πετύχαιναν με τη μύηση στις κλειστές σχολές οι πρόγονοι μας,θα χρησιμοποιήσουμε τον όρο αυτομυητική,όπως τον αυτοσχεδίασε ο Ιωάννης Βασιλής.
Για τον σημερινό ερευνητή μύηση σημαίνει γνωσιολογικό κατόρθωμα.Και σύμφωνα με όσα έχουν διασωθεί σχετικά με αυτή τη λέξη,εννοούσαν τη δράση,την τέλεση,την ατομική προσπάθεια, η οποία οδηγούσε τον μύστη σε ηθικά,ψυχικά,και πνευματικά επιτεύγματα που του χάριζαν τελικά σοφία και μακαριότητα.
Η επιστήμη,ένα απο τα μέσα του ανθρώπου,δεν έχει πετύχει ακόμα να μας δώσει ικανοποιητικό ορισμό περί ζωής,αφού αγνοεί και την αρχή της και το τέλος.Ο άνθρωπος εώς μέσα διαθέτει τις αισθήσεις του,το λογικό του,και τις ψυχικές του δυνάμεις.
Τους σύγχρονους στοχαστές θα μπορούσαμε να τους σε δύο κατηγορίες.Τους λογοκρατικούς η λογιστικούς και τους μυστικούς η διαισθητικούς.Οι πρώτοι,εμπνέονται και καθοδηγούνται από τις αρχές της Νοησιακής και της Αισθησιακής Φιλοσοφίας.Αυτή στηρίζει την απόκτηση γνώσεων αποκλειστικά και μόνο στην ικανότητα των πέντε αισθήσεων και στη δύναμη του νου.Πείραμα και άπόδειξη το κύρος τους.Οι δεύτεροι,ακολουθούν τη λεγόμενη Εσωτερική Φιλοσοφία.Αυτή παραδέχεται εώς μέσον αποκτήσεως της Γνώσεως τις ψυχικές δυνάμεις που φωλιάζουν μ΄σα στον πυρήνα της ανθρώπινης υποστάσεως.Αυτές στους περσσότερους βρίσκοντε σε λανθάνουσα κατάσταση.Για να εκδηλωθούν και να αναπτυχθούν απαιτούνται ορισμένοι όροι και κατάλληλες συνθήκες.
Κι ενώ οι λογιστικοί βρίσκουν αφθονα μέσα,οι ασχολούμενοι με τον Εσωτερισμό σπάνια βρίσκουν σοβαρά συγγράμματα.
Οι μυστικοί,από τότε που σίγησαν τα μυστήρια,τα οποία εδρασαν τόσο θετικά στη χώρα μας,και ανέδειξαν τους Σοφούς και τους Μύστες,έχασαν τα ασφαλή κέντρα για την απόκτηση της Εσωτερικής τους ισορροπίας.Οι κλειστές μυστικές οργανώσεις που λειτουργούν σήμερα και ισχυρίζινται οτι ακολουθούν την παράδοση της Εσωτερικής Φιλοσοφίας έχουν χάσει την ακτινοβολία και τη θέρμη της Ιεράς Εστίας.Είναι απλές πυγολαμπίδες.Εάν οι στοχαστές κατέχονται από την τυφλή πίστη και την προσήλωση στις μεθόδους που ακολουθούν θα οδηγηθούν σε ψυχικό και διανοητικό αδιέξοδο.Η κατάκτηση της αλήθειας θα απομακρύνεται συνεχώς.Τα κενά που θα συναντούν,οι απορίες τους,οι εσωτερικές ανησυχίες,τα αινίγματα,και τα προβλήματα που θα παρουσιάζοναι,δεν θα τους ικανοποιούν πλήρως.Ετσι η αμφιβολία,ο σκεπτικισμός και η ανάγκη μιας εσωτερικής ισορροπήσεως θα τους οδηγήσουν η στον αγνωστικισμό ή στο Δόγμα.Δυο διανοητικά νοσήματα ολέθρια και ανασχετικά της εξελίξεως του πνευματικού ανθρώπου.
Θαμε ρωτήσετε:Μας θέτεις δίλημμα.Μήπως μπορείς να μας βγάλεις από τούτο το αδιέξοδο;Εγω όχι,είμαι κι εγώ ένας απλός θνητός και απλός ερευνητής.Σας προσκομίζω τα πορίσματα των σοφοτέρων μου,που έτυχε να διαβάσω ή να γνωρίσω.Και αυτοι οι σοφοί λένε:<<Οταν ο άνθρωπος θέτει ένα σκοπό στη ζωή του πρέπει με καθαρότητα και σαφήνεια να καθορίζει αυτόν το σκοπό.Πρέπει να γνωρίζει καλά ότι ο διαλογισμός του έχει δημιουργική και ελκτική δύναμη,την οποία πρέπει να χαλιναγωγεί και να κατευθύνει σε όποιο σημείο αυτός θέλει.Ο άνθρωπος είναι ένα ατοδύναμο και αυτεξούσιο δυναμικό ΕγώΕχει δικαίωμα να προοδεύει και να μάθει την αλήθεια.Κανείς δεν μπορεί να εμποδίζει την προσπάθεια αυτή.Διότι η φύση του έχει δώσει το δικαίωμα να φθάσει στην τελειότητα,να αναδειχθεί Θεός,προσωπικός Λόγος.Μόνον η άγνοιά του,οι αδυναμίες του,η οκνηρία της σκέψης του,και η ατονία της βουλήσεως του θα τον εμποδίσουν να φθάσει εκεί που τον προορίζει η Θεία Νομοτέλεια.
Πρωταρχικό μέλημα το ξερρίζωμα ολων αυτών των αδυναμιών -απαιτείται η κάθαρσις.
Οι στοχαστές Μυστικοί η Λογιστικοί έχουν καθορίσει τον σκοπό τους;Μας έδωσαν έναν ορισμό του τι είναι η αλήθεια;Εχουν ιδέα του τι ζητούν να συλλάβουν;Παλαιά και νέα συγγράμματα φανερώνουν ότι η αλήθεια δεν είναι προσιτή στον άνθρωπο.Ο άνθρωπος αισθάνεται ένα δέος για την ενατένισή της.Ούτε δύνατε να την βρει ολόκληρη.
Οι σοφοί λεν αλήθεια είναι η Γνώση.;Γνώση αλάθητη;,αυτό σημαίνει η ετυμολογία της λέξεως.Το στερητικό Α και το λανθάνομαι.Τίνος πράγματος;Των Ουσιών και των Νόμων της Φύσεως.Των μορφών και των συνειδήσεων.Της προελεύσεως τους και της συνθέσεως τους.Των γνωρισμάτων, των ιδιοτήτων και των ενεργειών τους
.Ας δούμε ποιά μέσα διαθέτουν οι δυο κατηγορίες στοχαστών.
Η Εσωτερική υπόσταση του ανθρώπου είναι η συνείδηση και αυτή εώς ενεργητικό μέσο έχει τιε πέντε αισθήσεις και τον Νου.Αυτή δίνει στην ανθρώπινη μορφή κίνηση,ζωή,ενέργεια,γνωστική ικανότητα,γι¨αυτό χρειάζεται συλλειτουργία αισθήσεων,Νου,ψυχής.Η συνείδηση ή ψυχη,απέκτησε γνώσεις και ικανότητες απο τις διάφορες διαβιώσεις που πέρασε από την κλίμακα της ζωής.Οι ψυχαναλυτές τις χαρακτηρίζουν σαν υποσυνείδητο.Πολλοί το περιορίζουν στις απωθυμένες επιθυμίες,το περίφημο ¨λίμπιντο΄.Στο κατώφλι όμως της συνειδήσεως,βρίσκονται υπνωτισμένες γνώσεις και δυνάμεις που περιμένουν την ευλογημένη πνοή που θα τις αφυπνήσει για να μας φωτίσουν το παρελθόν που έχουμε διανύσει και να μας μιλήσουν ή να μας ψιθυρίσουν κάτι γι΄αυτό το σκοτεινό άγνωστο που μας διαφεύγει,αλλα ωστόσο είναι η ιστορία της ψυχής του καθενός μας.Αυτές όμως βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση στον κοινό άνθρωπο,και για να εκδηλωθούν χρειάζονται ορισμένες συνθήκες και ειδικοί όροι.Προπαντώς χρειάζεται αρμονική συλλειτουργία οργανισμού και ψυχής.Αυτο το κατόρθωσαν οι πραγματικοί μύστες ακολουθόντας τη μυσταγωγική ζωή και τους κανόνες της.
Σύμφωνα με την κοσμοθεωρία των Εσωτερικών Σχολών,η ανθρώπινη υπόσταση,(συνείδηση και μορφή)προήλθε και σύγκειται από τις ουσίες που συνθέτουν την όλη φύση.Η Φύση διέπεται από Νόμους.Ο βασικός της Νόμος είναι η αρμονία η οποία διακανονίζει τις σχέσεις μεταξύ ουσιών,μορφών,και συνειδήσεων.Σκοπός η αέναη εξέλιξη,μεταμόρφωση,τελειοποίηση,και θεοποίησή τους,με την αλληλεπίδραση του έρωτος.
Αλλά οι Εσωτερικοί Κύκλοι έθεταν εως όρο για τη είσοδό τους σε αυτούς την Ηθική κατασταση εκείνου που επιθυμούσε να εισέλθει για να του μεταδώσουν την Γνώση και την Αλήθεια που κατείχαν.Για τους Εσωτερικούς Ηθική και Γνώση είναι αλληλένδετες έννοιες.Αρετή και Σοφία αχώριστες ιδιότητες του πραγματικού Μυστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου